lørdag, juli 16, 2011

En dag på Christiania


Vi har tilbragt en stor del af dagen på Christiania, og jeg havde svært ved at løsrive mig fra de mange spændende huse. Jeg havde helt glemt, at det er et kolossalt stort område på ca. 34 hektar (og med ca. 1000 beboere), så jeg har fået gået mine 10.000 skridt og en hel del mere.

Populært var det i hvert fald denne sommerdag med dejligt vejr, og jeg hørte mange sprog i forbifarten. Langs Stadsgraven sad folk og nød solen, grillede og spiste. Jeg ville gerne have kigget ind til en tidligere kollega, der bor på Christiania, men da jeg fandt ud af, at han bor i den modsatte ende, hvor jeg lige havde været, opgav jeg.

Kvindesmedien var et sted, jeg helt sikkert må kigge mere på – der var de mest vidunderlige ting blandt andet lysestager, figurer, buddhaer og smykker. Efter rundturen på Christiania gik vi langs kanalerne på Christianshavn og kiggede på de mange husbåde, men det vender jeg tilbage til ...