tirsdag, juli 05, 2011

Sommerlæsning og -lytning


I de sidste dage har jeg læst om flere spændende bøger, som jeg har fået lyst til at læse. Blogland er et godt sted at få inspiration, og jeg synes, det er dejligt, at vi kan inspirere hinanden til læsestof! En god bog er som at være på en rejse! Har I lyst til at bidrage med en eller flere bøger, der har gjort et stort indtryk på jer i de sidste par år? Mine har nok været Ken Folletts 'Jordens søjler' og 'Uendelige verden'.

Jeg har netop lånt 'Giganternes fald' efter at have været skrevet op et stykke tid. Jeg er blevet betaget af Ken Folletts bøger, og den nye bog greb mig med det samme. Ikke noget med 75 siders gaben ...

For dem der kan lide at høre et spændende radioprogram, mens de fx gør rent, anbefaler jeg Besøgstid med Claus Meyer. Udsendelsen kan både høres på nettet og podcastes. Claus Meyer er vokset op på Lolland. Han var en glad, energisk og social dreng, og han husker sine første barndomsår som lyse og harmoniske. Især havde han bedsteforældre, der forgudede ham og skabte tryghed i hans liv. Men Claus Meyers forældre blev skilt, da han var 13 år, og hjemmet gik i opløsning. Han måtte nu søge tryghed andre steder ...

Jeg holder et par blogfri dage og regner med, jeg har spændende nyt at skrive om på torsdag. Jeg skal i hvert fald opleve noget, der for mig er lidt ud over det sædvanlige ...