mandag, november 07, 2011

Det store gaveræs


Nogle dage er det om, det ikke bliver rigtig lyst. Derfor har jeg prøvet at snyde mit lommekamera ved at stille det på nat-optagelse. Det hjalp faktisk! Ponyen er taget en diset og grå dag, og Ygdrasil, som jeg kalder det gamle træ herunder, er med i samme forsøg.

Nu er det snart tid til at begynde spekulere på julegaver, og jeg kom i tanke om en julegave, jeg fik som barn. Jeg var vel 10 år og fik en tyk bog om Madame Curie af min fars gamle moster – en bog hun havde stående i reolen. Om jeg blev glad for gaven? Nej dybt, dybt skuffet. Og her kommer dilemmaet, skal man give børn, hvad de ønsker sig, eller give dem noget, man tror, de bliver glade for? Jeg er jo ikke meget for bestillingslister, hverken til jul, fødselsdage eller bryllupper …