mandag, november 21, 2011

Giv dine erfaringer videre


Her er en idé til julegave til alle, der har børnebørn. Jeg synes, det er vigtigt, at man videregiver noget om sit liv til de yngre generationer, og jeg fik min far til at skrive 200 sider til mig om sit liv og alt, hvad han kunne komme på at fortælle om vores store familie - især alle dem der ikke er her mere. De minder er enestående at have i reolen og tage frem ind imellem. Men det er jo ikke alle, der kan skrive frit fra leveren. For dem, der gerne vil have lidt hjælp, er der nu kommet bøgerne ’Mormor fortæl nu’ og ’Farmor fortæl nu’, der kan få hukommelsen på gled. Der er spørgsmål som fx Hvordan var det at gå i skole dengang? Hvad legede du med? Hvem var din bedste veninde? Hvordan mødte du bedstefar?

Der er plads til at sætte billeder ind, og bøgerne har et udpluk af historiske højdepunkter fra de sidste 80 år. Der er også en sjov liste over de mest populære pigenavne fra dengang. Det er meget smukke bøger, og min farmor-bog skal udfyldes til Isabella.