mandag, juni 30, 2008

Paradis

Den spanske blomst
Sidste sommer fik jeg en stikling af en sjov, lilla plante. Min moster flyttede hjem til Danmark fra Spanien og kendte min hang til at få noget ud af en stikling. Nu står planten fin i min entré med kønne lyslilla blomster. Er der nogen, der ved, hvad plantens navn er?

Ellers er det ret godt at have ferie. Sådan at lade dagene flyde med, hvad der nu kommer, og ikke at behøve at stå op klokken 4.45 om morgenen - nu ligger jeg og snuer til hen ad 8.

I dag er Monsieur begyndt på at gøre huset klar til træbeskyttelse (huer ham ikke, men han gør det), alt spindelvæv er vasket ned og buske omkring huset beskåret.

I min zoologiske have uden for er der i øjeblikket tre dompapbørn. De er brune og grålige som hunnerne, men uden den sorte kalot på hovedet. I dag har jeg måttet løbe ud og hjælpe solsorteforældrene adskillige gange, når de følte, at den lille løve blev for truende. Heldigvis lagde Sofus sig ned hver gang som et lille lam og lod sig bære ind igen. Et lam i ulveklæder ...