søndag, juni 08, 2008

Sved på panden

Termometeret viste 29 grader på terrassen, og stranden trak i mig som en magnet. Vi var dovne nok til at tage bilen den korte vej til Liseleje, og tænk engang: vi var ikke de eneste, der havde fået den idé!!! Til gengæld var vi så heldige, at vi fik den sidste parkeringsplads ud af flere hundrede, lige ved isbaren.

Liseleje-isen
Installationen med 10 kugler, flødebolle og hele E-registret kunne vi ikke klare, så det blev kun til to moderate kugler til hver, og med kræmmerhus i hånd gik det til fluepapiret:

Fluepapiret
Der manglede hverken parasoller, klapvogne, termoflasker, bare røve, unge der boltrede sig i bølgerne eller gamle med beige cottoncoat og blød hat. Og så var der os selv, der ikke kunne drive det til andet end at spionere.

Jeg interesserer mig ikke en dyt for biler, men der var godt nok gang i de åbne sports- og andre vogne, og da denne her kom drønende, flåede Monsieur kameraet ud af hånden på mig:

Porsche 1600 Super
Han påstår, at det er en Porsche 1600 Super fra 1959, og det skal da nok passe. Jeg synes bare, det ligner min gamle Folkevogn uden tag i en lidt fladtrykt udgave ...