onsdag, april 02, 2008

Første dag med planteskeen

Jeg har været i haven og puslet for første gang i år. Foråret og vejret lokkede, og fuglene sang som musik til arbejdet. Først spredte jeg Animix naturgødning på vores græsplæne foran og bag ved huset. Det lugter sådan rigtig naturligt og økologisk - bare jeg ikke lugter af det i morgen. Monsieur er så forkølet, at det kan han ikke mærke, gudskelov, og jeg vil ikke bruge kunstgødning. Jeg har sagt goddag til alle kroge i haven og hilst på planterne - blandt andet ribes og forsythia i blomst, primulaer i alle farver, lungeurt, en kæmpe anemone og én påskelilje . En gammel hyld er svøbt ind i efeu og mos på smukkeste vis. Det vrimler med nye små laurbærkirsebær og grantræer alle vegne. Og så gik jeg ellers i krig mod mælkebøtterne, der vælter op. Det foregik med en planteske, og det kan ikke anbefales, for den er for bred, men mit mælkebøttejern, langt og smalt, var gået hjemmefra, øv. Massørens forudsigelse om, at jeg nok blev ret øm i dag, er gået i opfyldelse. Nu sover Sofus her ved siden af - han har haft travlt med at følge med 'mor' rundt i haven.

Hennaen venter, man må jo være fin på lørdag ;-)