onsdag, april 09, 2008

Stress og afspænding

Da jeg kiggede på en stak bøger, faldt der pludselig én ned over mine fødder. O.k., tænkte jeg, den vil måske fortælle mig noget. Jeg havde kun bladet bogen hurtigt igennem, da jeg købte den på et loppemarked sidste sommer.

Det var 'Stress og afspænding' af Alix Kirsta. Nu fik den en chance, og jeg blev glædeligt overrasket. Den handler om positiv livsstil, kost, massage, yoga, åndedrætsøvelser, meditation m.m. Samtidig er den lækker-lækker at kigge i, og det gør jo ikke noget. Der er en del om stress-strategi, om kunsten at være sig selv og om planlægning af tiden. Bogen indeholder overskuelige skemaer med spørgsmål, man kan stille sig selv. Billederne er en fornøjelse! Efter en times skimning tør jeg godt at anbefale bogen. Der er med garanti guldkorn, man ikke havde tænkt over.

Politiken har udgivet bogen, og den står under 61.6 på biblioteket.