mandag, april 28, 2008

I have a dream ...

- om en terrasse midt i solen ude i haven. Med et tag over den ene del og en hængekøje i den anden. Med pileflet og slyngplanter som Clematis Jackmanii og et hyggeligt bord og behagelige stole med en smuk dug. Med en duft af roser og kaprifolier og med en grill, som nogen lægger gode råvarer på. Med fuglesang og tralala, med små perlesten, der kan ses i den ene øjenkrog og med udsigt til solsortereden ud af den anden. På et lille bord står en smuk vandkaraffel og ved siden af ligger alle de bøger, jeg er i gang med. Hvis temperaturen så er cirka 22 grader, vil jeg ikke klage.

For mange år siden havde jeg en gammel hængesofa, som jeg malede rustrød og syede et betræk til af brunstribet mælkedrengestof. Jeg savner den, men jeg er ikke sikker på, at den vil finde nåde for Monsieurs sarte, strømlinede blik.

Hvordan udtænker man den perfekte spise- og solplads, som er langtidsholdbar?