mandag, august 25, 2008

Guitar og tilbageblik

Regndråber
Kan man have et yndlingsinstrument? Nej, det kan man nok ikke, for det bliver kedeligt i længden kun at lytte til ét instrument.

Men jeg holder i hvert fald meget af musik for spansk guiter. Måske er det fordi, jeg gik til guitarundervisning som ung pige. Det kom der dog ikke så meget ud af, og jeg tror, det var fordi, jeg gik på hold med en vanvittig dygtig fyr, at jeg kom til at føle mig lidt håbløs. For nogle dage siden hørte jeg Spansk dans nr. 5 af Granados - og så var jeg straks tilbage i øvelokalet på Virum skole, selv om vi slet ikke var nået til så svært et stykke musik.

Hvad er dit 'yndlingsinstrument'?

Jeg kan ikke finde Julian Bream's udgave på YouTube, men her er det Stefano Grondona, der spiller Granados: Spansk dans nummer 5 "Andaluza".