torsdag, juni 04, 2009

Lune Larsen

Kim Larsen
Jeg er Kim Larsen fan. Ham lune Larsen, den ærkedanske og charmerende gadedreng er da ikke til at stå for. Forleden aften var der en times udsendelse i tv, der hed 'Med Kim Larsen på turné', og man kunne se, at Larsen taler lige som meget til de unge i dag som for cirka 25 år siden, hvor numre som 'Kvinde min' og 'Rabalderstræde' kom frem. De unge kender teksten til alle de store numre og synger med fulde af begejstring, kunne man se i udsendelsen.

Selv om det er Gasolin, der har skrevet tekst og musik til f. eks. 'Kvinde min', synes jeg, at man tydeligt mærker Kim Larsen i både tekst og musik. Nummeret 'Om lidt', hvor Kim Larsen er krediteret for både tekst og musik, bliver ofte ønsket ved begravelser. Jeg synes, at både tekst og melodi er smuk, og når jeg hører mennesker sige, at den jo handler om en cirkusprinsesse og ikke har noget at gøre ved en begravelse, er det vel fordi, at disse mennesker ikke har forstået,hvad det egentlig drejer sig om. Det med cirkusprinsessen, der går i stå på sin line i et sanseløst sekund, er jo en metafor for det, der pludselig kan ramme ethvert menneske i livets løb, og som jo i høj grad er aktuelt i forbindelse med en begravelse ...

Synes du, man kan spille Kim Larsen ved en begravelse?