søndag, juli 06, 2008

Sidste feriedag

Hjulspor
I dag er det min sidste feriedag, og det gør lidt ondt at tænke på. Ferien er blevet nydt, selv om jeg godt kunne have undværet skovflåtens bid og alt det halløj, det afstedkom. Mobilen har været gravet ned i baghaven, sådan næsten da, og ferien er ikke blevet brugt på at slå græs . På grund af tørken, er græsset næsten ikke vokset i seks uger, og tørken har haft den sidegevinst, at jeg kun har set fem dræbersnegle i samme periode, hvor jeg sidste år kunne samle 50 til 100 op hver dag.

Thomas Winding er død, ser jeg til min sorg. Jeg har mødt ham flere gange som lydtekniker, hvor han indtalte sine snurrige historier for børn. Han var meget grundig og kunne kommer i tanker om, at en historie ikke var god nok, når vi havde optaget den. Så var det forfra igen, og jeg måtte pænt vente på, at inspirationen kom til ham.

Jeg vil aldrig glemme hans stemme og hans dejlige historier.