mandag, januar 28, 2008

Henna

Egentlig troede jeg, at jeg var den eneste, der stadig bruger henna, men Natmaleren har lige afsløret, at vi i hvert fald er to, der står fast!

Indtil for nogle år siden brugte jeg hennapulver, men det er grusomt besværligt at have med at gøre. Det skal blandes med vand og kaffe, have den rette temperatur, sidde i timevis, og så farver det ikke bare håret, men også håndklæder og alt, hvad man kommer i nærheden af. Bagefter kan man være sikker på, at der ligger pulver overalt i badeværelset.

Indtil for nogle år siden troede jeg ikke, der var nogen anden måde at gøre det på, men så var der en frisør, der gjorde mig opmærksom på, at henna også findes oprørt. Det er ikke så permanent som en egentlig farvning, men det er jo kun en fordel, hvis man på et tidspunkt vil af med farven igen - og det holder fint, til hårbunden igen skriger på en opfriskning. Cremefarven giver samtidig håret glans, og det findes i mange farver, også flere, der ikke er røde.

Rømers henna cremefarve fås på glas, som er tilpas til et ret langt hår, man må lige prøve sig frem. Et glas koster omkring 60 kroner og kan købes i en helsekostforretning eller bestilles via nettet.

Bare hvis du skulle få lyst ...