søndag, april 05, 2009

At holde sig for næsen

Primula
Pyha, her i området breder der sig en umiskendelig lugt af gødning på mark. Det gælder om at holde døre og vinduer lukket og at holde sig for næsen, når man går ud. Men lugten er forhåbentlig væk i løbet af få dage.

Jeg glæder mig til en lang travetur i skoven i dag - jeg længes efter at se anemonerne blomstre. I dag bliver det kun 9 til 12 grader her i Nordsjælland, jeg synes ellers, det var helt fint med de 20 grader, vi havde i går, hvor jeg sad ude i en liggestol og læste aviserne. Jeg fik også klippet stavderne ned og samlet grene og kogler op fra vores græsplæne. Og hortensiaen blev befriet for alle de visne blomster fra sidste sommer. Sofus var ved min side hele tiden og rullede rundt i græsset af fryd over, at vejret var så dejligt.

Klokken 11.30 skal jeg høre 'Sommer' på P2 - hvad har du af planer for i dag?