torsdag, april 16, 2009

Forskellen på hunde og katte

Doven dag
Her ligger mine to katte og dovner den, Sofus og Miss Mis. Og jeg kom til at tænke på, hvor stor forskel der er på hunde og katte.

I lørdags, da vi var til fødselsdag, mødte vi Katie, en smuk lille rødbrun hund. Katie bor i en lejlighed på Østerbro, og hun var med på en lang spadseretur til Langelinie uden at være i snor. Jeg gjorde store øjne, da hunden, hver gang vi skulle krydse en gade, satte sig pænt ned og ventede på at få lov til at gå over. En enkelt gang svipsede det, fordi hun ikke kunne se, at det var en gade - men hun blev øjeblikkelig kaldt kaldt på plads: 'KATIE!' Og straks satte hun sig pænt ned og ventede.

Jeg har aldrig set så velopdragen en hund, og det var endda huset 17-årige søn, der havde lært Katie at lystre. Men det fik man aldrig mine katte til ...