lørdag, april 25, 2009

Slentretur det roligste sted jeg kender

Maren født 1806
I går aftes gik vi en lang tur i det lune vejr. Blandt andet en tur ind gennem Melby kirkegård, hvor der står nogle sjove gamle skilte fra sløjfede grave. Her er fx mindepladen for Maren Jensdatter, født 1806 og død i 1846, mor til Jens, Ole og Peder. Der var meget smukt på kirkegården, og alt var sirligt velholdt og med nyplantede forårsblomster. Egentlig troede jeg ikke, jeg kunne lide kirkegårde, men i går var den fredelige stemning balsam på sjælen. Det nederste billede er Leif Panduros urnegrav fra 1977.

I dag står den på en doven dag for mit vedkommende. Jeg har meldt fra til besøg hos gode venner og vil pleje min have og mig selv. Hvis jeg kan få sol samtidlig vil det være ekstra dejligt, og så skal tåneglene lakeres røde.

Rigtig god lørdag til jer derude :-)

Leif Panduros grav