torsdag, april 09, 2009

Påskeudflugt

Hus i Torup
Hvad mon folk egentlig bruger påskefridagene til? Være sammen med familie og venner lidt af tiden tror jeg, men ellers?

Jeg skal besøge en veninde og have en anden veninde og hendes mand på besøg. Græsset skal klippes, roserne beskæres, og et par katte skal klappes. Det føles så godt, at der er lidt luft i kalenderen, og at jeg kan sove længe.

Mon ikke mange tager på en lille udflugt? Hvis du tager på udflugt her på Halsnæs, vil jeg anbefale at gå en tur i den økologiske landsby Dyssekilde i Torup, hvor billedet her er taget. Alle husene er smukke og særprægede og kan minde lidt om husene på Christiania. Tæt ved Torup ligger Kikhavn, som er et gammelt fiskerleje fra 1700-tallet med toppede brosten og de oprindelige gårde bevaret. Der er utroligt smukt.

Hvis jeg var på udflugt, hvor du bor, hvad ville du så anbefale mig at se?