fredag, april 24, 2009

Stress

For 7 år siden blev jeg varslet fyret med den besked, at jeg ikke kunne tåle stress – men jeg blev ikke fyret, fordi jeg hurtigt fandt mig en anden og mere rummelig afdeling at arbejde i.

Der er sket meget på de 7 år med hensyn til forståelsen af, hvor frygtelig stress er. Grunden til at jeg kom til at tænke på det nu er, at jeg i går fik så mange arbejdsopgaver væltende ind over mig, at jeg var nødt til at fortælle de involverede, at det her kunne ikke lade sig gøre. Jeg sendte en mail og oplistede alle de opgaver, der ventede på mig, og datoen for, hvornår de skulle være færdige. Derefter væltede sympatien ind og to timer efter var der lagt en ny plan. Jeg ved, at vældig mange her blandt os bloggere har oplevet stress.

Jeg vil meget gerne høre, hvis du har gode råd mod stress. Jeg vil ikke love at jeg svarer hver enkelt, for jeg kan mærke, at jeg næsten blev væltet omkuld i går.