onsdag, april 01, 2009

Den værste lærer jeg har haft

Siesta
Fru Winther havde nær skræmt livet af mig. Hun var min håndarbejdslærer i skolen, og hun forfulgte alle eleverne - bortset fra de allerdygtigste. Dette korsstingsbroderi syede min mor færdigt for mig, lige som hun også strikkede en sok og hæklede den ene side af en taske, da jeg gik i sort. Fru Winther har desværre gjort, at min glæde ved at strikke allerede forsvandt, da jeg lige havde lært at strikke.

En af min fars bekendte har fortalt, at da hun gik i skole, blev hun ligefrem skubbet ned af en trappe af sin håndarbejdslærer, fordi hun ikke syede pænt nok - hun brækkede en fodrodsknogle. Men heldigvis stod rektor for enden af trappen og siden da, var håndarbejdslæreren nærmest sukkersød.

Fru Winthers måde at straffe på var mere udspekuleret ...

Min mor har sat det uforglemmelige håndarbejde bag glas, og derfor er der lidt reflekser fra vinduet. Og som det ses, var det i sidste øjeblik, 'kunstværket' blev reddet fra at gå i opløsning :-)