tirsdag, april 28, 2009

Genial bog på 160 sider

Gør rent
Jeg blev godt ærgerlig, for på et par helt rene hørbukser havde jeg pludselig fået store sorte pletter, og jeg forstår ikke, hvor de kommer fra. Det lignede sod eller oliepletter, men det var helt oppe på lommerne. Jeg har forsøgt alt, kommet koncentreret pletrens på osv., men der var stadig sorte pletter

Pludselig halede Monsieur en bog ud af vores bugnende reol, en bog med et fyldigt pletleksikon. Den er fra Politikens håndbøger og er købt for nylig i Kvickly for 30 kroner. Bogen er helt genial - og ivrigt utrolig lækker at blade i. Udover et pletleksikon indeholder den råd om rengøring, tøjvask, efterbehandling, rengøring af havemøbler og bil, vedligeholdelse af forskellige materialer og en hel masse mere. Jeg vil varmt anbefale bogen - og ethvert ungt menneske, der flytter hjemmefra, bør have sådan en med.

Der er endda råd om, hvordan man plejer sko af krybdyrskind! Og råd om, at vi bør vænne vores husdyr til kun at ligge på et tæppe i møblerne :-) Der er også vejledning til en kvikrengøring - og hvem har ikke brug for det? Ja, jeg spørger bare ...