tirsdag, juli 14, 2009

Dagens udfordring

I dag skal min far opereres for hudkræft. Jeg tænker på ham, for jeg ved, at han har været nervøs for det, der skal ske. Det er ikke helt nemt at være på vej til 87 år - og selv at skulle finde til hospitalet, når man ikke har bil og ikke har en ægtefælle, der kan tage med og være en støtte. Han vil få beroligende medicin, og når han i forvejen ofte føler sig svimmel, må det være svært at bo alene og skulle klare alting selv og nu også et sår, der skal ses til.

Jeg må indrømme, at jeg synes, det er svært at navigere i de muligheder, der eventuelt kunne være for at få hjælp gennem lægen eller kommunen - for netop i denne situation ville jeg ønske, at man stillede en sygeplejerske til rådighed i nogle dage. Vi bor langt fra hinanden, og jeg kan ikke være en støtte i hverdagen på anden måde end via telefonen ...