lørdag, juli 04, 2009

Lidt af hvert

Udendørs
En stor del af livet leves udendørs i øjeblikket, og billedet her er fra min picnic for få dage siden.

I går mødte jeg min kusine for første gang, siden vi var børn. Og jeg fik en stor og dejlig overraskelse. Hun var blevet en voksen kvinde, der er utrolig behagelig at være sammen med, er åben og ukrukket og med lyst til både at lytte og til at fortælle. Hun var fuldstændig uden fordomme - og meget lattermild. Vores liv har formet sig helt forskelligt, og det var en stor oplevelse at høre om hendes valg, der har betydet, at hun ingen børn har og bor på den anden side af kloden. Hun er et familiemenneske, og nu holder vi fast i at ses hver sommer, når hun kommer hertil.

Har du nogen sinde tænkt på, hvad vores forventninger betyder? Om forskellen på at have positive og negative forventninger? Man siger, at man ikke får det, man fortjener, men det man forventer - og jeg tror, der er noget om det. Nå, det var lidt tankespind :-)

I dag står der mere oprydning på lidt af min dag. Og jeg må en tur på stranden, hvis det bliver lige så varmt som i går.

Hvad har du af planer?