onsdag, juli 29, 2009

En uvelkommen gæst

Frederiksdal
Da vi kom hjem i går aftes, havde Phister ordentlig moret sig! Her hos os kalder vi alle muldvarpe for Phister - og han havde lavet store flotte muldvarpeskud mange steder i haven, endda under et af fuglebadekarene, som nærmest var løftet op. Da jeg flyttede karret, kom der et hul til syne, og Sofus satte sig straks og gloede ned i hullet og tænke sikkert, at hvis jeg venter længe nok, kommer der en mus op.

Hvis nogen af jer ved, hvordan man bliver af med muldvarpe, vil jeg blive meget glad for et godt råd!

Naturlommekalenderen fortæller, at egernet nu får sit andet kuld unger, og pindsvinene tager deres unger med på natlige ædeture. Rønnebærtræerne står med røde bær, og sommeren går jo desværre snart på hæld.

Billedet er taget i Frederiksdal i går. Jeg holder meget af dette sted, hvor jeg som barn og ung kom meget og badede ved Fribadet i Furesøen. Min far bor stadig tæt ved, og hver gang vi besøger ham, nyder jeg at køre gennem alle de kendte steder.