lørdag, juli 18, 2009

Ikke en dråbe regn

Korn
Hvordan gik det med skybruddet, er I druknet i regn i nat? Her faldt der ikke en eneste dråbe, så vidt jeg kan se, selv om radio og aviser havde tudet os ørerne fulde hele dagen i går.

I vores have er jorden mange steder dækket af skovjordbær med masser af modne bær. Til gengæld er myggene nu overalt, og arbejde i haven kræver tøj, hvor arme og ben er dækket. Det fandt jeg ud af i går, hvor jeg slog græs med rugbrødsmotor - jeg er blevet stukket overalt.

Jeg faldt over nogle sjove råd på tante Berlingeren, hvor en professor fortæller om, hvordan man får et bedre liv. Et af de 13 punkter lyder: Sladr positivt! Alle sladrer, men gør din sladder positiv. Forskning viser, at når vi taler om andre mennesker, så har lytteren tendens til at sammenligne dig med de karakteristika, du bruger. Altså: Konstant at tale dårligt om nogen vil få folk til at se dig i et negativt lys. Det lyder meget klogt i mine ører ...

I dag står den på indkøb og rengøring her hos os, vi får nemlig gæster i morgen. Når jeg har drukket min morgenkaffe i ro og mag, tager jeg tilløb ...

Hvad har du af planer?

Rigtig god lørdag til jer der læser med!

Update:
Her er den regn, vi ikke fik, eller i hvert fald lyden af den :-)