torsdag, juli 16, 2009

Glæden ved at gå ture

Køer
Jeg går aldrig nogen steder uden at have et kamera med i lommen. Og hvis jeg møder køer, heste og får, som vi har mange af lige i nærheden, giver jeg mig tid til at prøve at få kontakt med dem. Det er lettest med hestene, som altid kommer og spørger, om jeg har noget med, de kan spise. Hvis jeg hører en fugl synge, prøver jeg at finde ud af, hvad det er for en fugl, men det er ikke nemt om sommeren på grund af bladene på træerne.

For nogle år siden, var der en serie i radioens P1, der hed 'Glæden ved ...' Udsendelserne var ganske korte og kunne handle om fx glæden ved kontorartikler, at hugge brænde eller ryge pibe. Jeg har før fortalt om blandt andet glæden ved at skrive postkort, langsomhed, at læse bøger, gå på bare tæer og at pendle.

Vil I være med til at fortælle om noget, der giver jer glæde?