onsdag, marts 22, 2006

Bedre sent end aldrig - måske

Ella har været så letsindig at stikke mig de cirkulerende 8x4 bloggerspørgsmål. Tak, Ella, det er jeg smigret over. I første udkast prøvede jeg at forklare udførligt, hvordan tingene hang sammen, men det førte alt for vidt, så nu er jeg endt med at krybe under, hvor gærdet er højest. Håber du bærer over med mig:

4 job jeg har haft

  1. Påpladssætterske og stik-i-rend-pige i Suma i 2 måneder. Ikke noget for mig.


  2. Ung pige i huset hos en maed phin phamilie i Gentofte i 2 måneder. Ikke noget for mig.


  3. Piccoline hos Manpower i 6 måneder. Ikke noget for mig.


  4. Lydtekniker i DR. Lige noget for mig. Stadig noget for mig.

4 film jeg kan se igen og igen
Egentlig er jeg for nærig med min tid til at se en film mere end én gang, men det er da hændt:
  1. Strictly Ballroom (De forbudte trin) – en skæv film, der altid efterlader mig med et skævt smil.


  2. Cabaret – den perfekte kombination af humor, show og alvor.


  3. Blue Velvet – ubehagelig på den rigtige måde (og David Lynch er altid en guttermand).


  4. As Good as It Gets (Det bli’r ikke bedre) - Jack Nicholson.

4 steder jeg har boet
  1. Virum på Kongevejen, hvor min far og mor havde lejlighed.


  2. Virum ved Furesøen, hvor min far og mor byggede hus.


  3. Lyngby, hvor jeg købte min første lejlighed.


  4. Ejby ved Glostrup, hvor min kæreste havde hus.

4 tv-shows jeg elsker
Elsker er nok så meget sagt, men jeg ser/så da:
  1. Lonely planet – jeg er lænetolsglobetrotter.


  2. Mik Schacks Hjemmeservice – manden er bindegal, og så kender jeg ham jo.


  3. Lægens bord – pinligt, jeg ved det, men jeg er sygeligt optaget af sundhed.


  4. To fede damer – min favorit, men desværre hedengangen.

4 steder jeg har været på ferie
  1. Nordkap - glemmer jeg aldrig.


  2. Tunis - glemmer jeg helst.


  3. London - bliver jeg aldrig træt af.


  4. På tværs af USA for hundrede år siden sammen med min kæreste i en åben Thelma & Louise-bil, som vi købte for 700 dollars og solgte igen efter endt brug for 800 dollars – gad jeg godt igen.

4 websteder jeg besøger dagligt
  1. DR – en guldgrube af information og inspiration, når den virker (det gør den ikke i øjeblikket).


  2. Herald.dk – så jeg kan se, hvad der ellers er ulejligheden værd at fordybe sig i.


  3. DMI – godt at vide, hvad man kan vente sig.


  4. Vampyrpingvin – ikke godt at vide, hvad man kan vente sig.

4 favoritspiser
  1. Ikke noget med fisk.


  2. Ikke noget med indvolde.


  3. Noget med mange grøntsager.


  4. Mange små retter.
Kræsen? Ja.

4 steder jeg hellere ville være
  1. I min have om tre måneder...


  2. i en liggestol...


  3. i strålende solskin...


  4. midt i en god bog...

4 bloggere jeg tagger
Jeg har været for langsom – de er taget alle sammen. Og dog: kan det virkelig være rigtigt, at Moccapigen stadig er ledig? Jeg snupper hende, fordi – tja, fordi jeg fejlagtigt tror, at jeg allerede ved alt om hende. Har du lyst, Anita? Så vil jeg glæde mig.