lørdag, februar 14, 2009

På kinesisk

Vores aften har været i meget hyggeligt selskab med min moster og min far. Vi har været ude at spise kinesisk.

For mig er det altid spændende at være sammen med min moster og at kunne spørge til hendes barndom, fordi min mor ikke lever længere. Jeg føler et tæt slægtskab med min moster. Hun er meget glad for dyr og har haft fugle hele sit liv.

Jeg kan huske især ét besøg hos hende, da jeg var barn, hvor Mozarts klarinetkoncert strømmede ud af højtalerne, og hvide mus i et stort bur løb rundt i trædemøller. Det var dengang en oplevelse at se hendes smukke keramikkopper, som var så anderledes end det, vi havde i mit hjem. Hun havde også moderne kunst på væggene og gjorde i det hele taget ting, som lå milevidt fra det, mine forældre gjorde. Nu er hun med sine egne ord blevet gammel, men hun er stadig spændende at tale med, og hun giver mig et levende indtryk af, hvordan livet formede sig, før jeg blev født.

Kort sagt er hun et forbillede for mig ...