lørdag, juli 24, 2010

Autocamping anno 1933

Teltet er pakket på bilen
Jeg er ved at gennemgå alle min mormors gamle billeder og har fundet nogle sjove feriebilleder fra begyndelsen af 1930'erne. Teltet er pakket uden på bilen, og morfar sidder klar til at køre iført butterfly - og mormor med hat. Der vinkes farvel til familien foran husholdningsskolen.

Det har ikke været den vilde luksus, der kendetegnede disse ferier, men jeg er sikker på, de har moret sig herligt. Billedteksten fortæller, at min morfar og mormor både rejste i Norge, Sverige og Tyskland med telt og deres fire små børn.

Teltet er slået op
Et billede fra stranden med hestetrukket køretøj og mon ikke, det er der, man kunne købe drikkevarer fra vognen bagved? Børnene hygger sig med en ridetur.

Hestevogn på stranden
Den lille dreng, der ligger forrest på billedet herunder, er min mors bror, som nu er 81. Jeg har netop fået ham som ven på Facebook og synes, det er skønt, at han følger med tiden :-)