fredag, februar 21, 2014

Genbrug, 'Knud, den store' m.m.


I tirsdags åbnede en ny genbrugsbutik i Østergade i Hillerød, og der var kø langt hen ad gaden på åbningsdagen. Butikken hedder 'IGEN', og i går måtte jeg se, om det er et sted, der er værd at komme - og ja, helt bestemt! Den er stor og meget flot. Jeg faldt for en slå-om-nederdel i denimlook og indisk stil. Der var også bl.a. lækkert børnetøj, pænt herretøj, møbler og bøger.

Nu har jeg for første gang kastet mig ud i at bruge en e-bogslæser, og Hanne-Vibeke Holsts bog om sin far kan jeg næsten ikke lægge fra mig. Min hjertenskær har læst bøger på denne måde i flere år.

I går brugte jeg også lidt af dagen på at rydde op i mapper med papirer og fik samlet en stor plasticsæk med affald. Det er så befriende at skille sig af med alt det, man ikke bruger. Nu er der lavet et fint system i det, der er tilbage.

Mågerne på billedet blev bestukket med grovbrød, så de sad pænt stille ved fotograferingen :-)