torsdag, november 08, 2007

Jordforbindelse

Jeg har noget med planter! Og med kerner. Det er ikke småting, jeg har lagt i en urtepotte med jord for at se, hvad der mon kom op. Og allerhelst det, man ikke køber i frøposer. Helst det, jeg finder i indkøbsposen - citron, appelsin, peberfrugt, avokado.

Jeg har haft et citrontræ, der nåede op til loftet. Desværre gik der spindemider i det, og jeg fik aldrig bugt med utøjet, så træet røg ud. Jeg har haft en avokadoplante, der blev så uhåndterlig, at den måtte samme vej.

Mine citrusplanter har aldrig blomstret, men jeg nyder at se på de blanke blade. Jeg havde besøg af en franskmand for nylig, der resolut klippede toppen af et stort appelsintræ, fordi han ville pode det. Han kom dog aldrig med en podekvist, og træet gik ud.

Er du lige så nysgerrig efter at se, hvad der kommer op af jorden?