torsdag, januar 15, 2009

At være godt tosset

Skønhedsprisliste

½ pris – 2 for 1 – minus 50 %

Sådan står der næsten altid, når jeg åbner kuverten fra Yves Roches. Det franske postordrefirma med skønhedsprodukter har mange fristende, men komplet uigennemskuelige tilbud. Nu har jeg været kunde i 15 år, og jeg begriber det faktisk ikke. Hvordan kan man købe en duft ud fra en fristende brochure – eller en øjenskygge?

Noget kan han åbenbart, den gode Yves (hvis han ellers findes), og det er at friste. Man skal bare vide, at der kommer fragt oven i prisen og et tillæg, hvis man køber for under 50 kroner, og at farven helt sikkert ikke er, som man troede. Men bortset fra det kan man blive beriget med mange sjove ’gaver’ i form af ure, smykker og tørklæder. Og eau de parfumen 'Evidence' er jeg ret vild med, men specielt billigt er det ikke, når man medregner de fejlkøb, der løber på.

Er du lige så tosset som mig?