tirsdag, oktober 06, 2009

Dengang jeg ikke kunne høre

Da jeg var barn, kunne jeg ikke høre på det venstre øre – men jeg snød til høreprøverne, så det blev ikke opdaget. Mit høretab var det dog nemt at afhjælpe, da jeg først lod mig mærke med det – jeg havde nemlig en sten i øret :-)

Jeg har lige set en skøn video med Per Arnoldi, der også snød til høreprøven. Han er født næsten døv på det højre øre, men efter at han fik høreapparat, er hans liv blevet helt forandret!

"Ved sociale sammenkomster blev jeg tit ham, der gik og skramlede lidt med tallerkenerne, jeg var ham, der ordnede alt det praktiske, og så behøvede jeg ikke at deltage i samtalen. Men det var nok, fordi jeg ikke kunne. Så den positive oplevelse ved, at du faktisk pludselig kan høre bedre, er, at du nu igen kan føre mere normale samtaler med dine børn, børnebørn og venner".

Widex har lavet en lille film med Per Arnoldi, hvor han fortæller, hvordan det har forandret hans og hans families liv, at han fik høreapparat. Videoen ligger som nummer to lidt nede på denne side, og den er utrolig tankevækkende.

Kender du nogen, der har haft glæde af at få høreapparat?