tirsdag, marts 09, 2010

Fotoalbum 2.0

Blå blomst kaffekop og chokolademus
Da vi besøgte et par af vores gode venner i weekenden, satte vi også godt til rette i sofaen med kaffen - de ville vise os noget helt nyt, de havde anskaffet sig. Deres feriebilleder var lavet om til den smukkeste fotobog, jeg nogen sinde har set. Jeg vidste godt, at man kan få lavet kalendere med sine egne billeder, men en bog - det er nyt for mig. Vores venner var sidste sommer på en eventyrlig rejse i Californien med deres datter, svigersøn og børnebørn, og fotobogen fik de lavet hos Snapfish.

Man samler sine digitale billeder og kan sætte dem op med en smuk baggrund udenom. Bogen kan være på mellem 26 og 130 sider, den trykkes på blankt papir af høj kvalitet og bindes ind på professionel vis som en rigtig bog.

Sådan en bog ville jeg gerne have givet min far, hvis jeg havde vidst, det var en mulighed. Og når jeg tænker på, hvor besværligt det var at se hans gamle smalfilm og dias, er jeg sikker på, at en fotobog havde været i høj kurs.