fredag, september 10, 2010

En ung Madame i 1970'erne

Madame
I øjeblikket huserer der en herlig leg i blogland, hvor vi viser billeder af os selv om unge. Og her sidder en meget ung Madame (eller rettere Mademoiselle) med sin første kat, Rasmus, som ligner sine efterfølgere Bulder, Trold og Sofus næsten på en prik.

Jeg fik Rasmus helt tilfældigt - en ven havde fået ham forærende som killing alt, alt for tidligt. Uden at have ønsket mig en kat, havde jeg pludselig ansvaret for et lille kræ, som jeg ikke anede, hvordan man passer. Men jeg købte Politikens bog om katte, en kattebakke, sand og mad- plus en vandskål, og i løbet af ingen tid var jeg helt solgt. Siden har jeg været passioneret katteelsker. Nu har vi som bekendt to: Miss Mis, som selv flyttede ind, og Sofus, som vi fik fra et internat.

Vil du være med til at vise billeder fra fortiden?

Jeg holder en lille pause fra bloggen i weekenden. Vi får gæster, og jeg skal i gang med at planlægge menuer :-)