onsdag, november 10, 2010

På raw food-café

Raw North Café
Jeg er blevet meget nysgerrig efter at vide mere om raw food i den sidste tid og er faldet over Caroline Fibæks skønne blog med opskrifter og gode råd. Når jeg ser hendes billeder, falder jeg helt i svime. Endnu er jeg ikke kommet længere end til at forestille mig at være raw food-veganer, tænker at det ville være godt for krop og sind. Men er det mon besværligt i dagligdagen? Nu er der kommet en raw food restaurant i Humlebæk, Raw North, og der har vi spist frokost i dag. Cafeen er smukt indrettet, og man kan sidde og se ud over Øresund. Vi valgte en Rawsagne og Nori Rolls. Rawsagnen var meget spændende og lavet af courgette pasta, gule pebre, tomatsauce, valnødder, pesto og spinat.

Raw North Café
Raw North Café
Caroline Fibæk har udgivet kogebogen 'Raw Cake', og hun er naturopath i biologisk medicin med speciale i ’kvindesygdomme’ som fx PMS, PCO og barnløshed. Kagerne i bogen er uden sukker mælk, tilsætningsstoffer, gluten, animalsk fedt - og dårlig samvittighed. Der er også opskrifter på frugtdesserter, og bogen fortæller om raw food-principperne og giver råd om udstyr, specialvarer og forhandlere.

Der findes en spændende hjemmeside om raw food og her kan man læse, at det er mad fra planteriget, rå og økologisk, og at raw food skulle kunne helbrede livsstilssygdomme.