mandag, marts 07, 2011

Med sommerfugle i maven


Nu har 14 af disse unge mennesker og 7 andre, der kom til senere, sagt ja til holde klassefest sammen med mig. Jeg har brugt mange timer på at finde e-mail adresser og telefonnumre – og på at snakke i telefon! Især det sidste har været en fantastisk oplevelse, selv om der for en del af mine klassekammerater også har været store sorger i de senere år, som fx børn, der har fået kræft, og to har mistet en ægtefælle. Jeg har uploadet alle vores klassebilleder og billeder fra klassefester gennem årene til et sted på nettet, som kun vi kan se. Det er femte gang, vi samles efter de mere tilfældige fester i vores meget unge dage. Og jeg er tilstrækkelig nysgerrigt anlagt til at synes, at det er lige spændende hver gang.

Jeg har stået for at tromme folk sammen de sidste fire gange - et ikke helt lille job set i lyset af, at det er alle, der har gået i min klasse siden 5. klasse, der bliver kontaktet dvs. 38. Sidste gang, vi mødtes, var for et par år siden, og der var nogle stykker med, vi ikke havde set, siden vi gik ud af skolen. Med alle skolebillederne på bordet og god mad og vin, er det altid spændende, hvad der kommer ud af sådan et træf. Der vil altid være nogle, der finder sammen og føler en samhørighed. For mig er der kommet flere meget tætte venskaber ud af disse møder.

Nu skal jeg have fundet en kjole eller en tunika, og det er næsten den vanskeligste opgave – jeg har googlet, kigget og kasseret og googlet igen. Kigget på alle de kendte mærker. Kender du et sted,du kan anbefale på nettet til at finde en sommerkjole? Det skal ikke være det sjaskede stof, som er så moderne :-)