lørdag, februar 25, 2012

Lamaer i Humlebæk - og dagen i går


På en gård i Humlebæk er der lamaer, og det kan jeg jo slet ikke stå for :-) Så jeg måtte selvfølgelig forbi og se de smukke dyr tæt på. De har det sødeste ansigt! Men dyrene var hele tiden i bevægelse, så det var ikke nemt at tage billeder.



Og så var det jo min fødselsdag i går, og Monsieur overraskede mig med en superlækker middag (langtidssteg kalvesteg med kardemomme, nelliker og allehånde lavet i Römertopf) – og bogen 'De samlede eventyr om Peter Kanin og hans venner'! En bog der minder mig om min barndom, hvor vi havde et digt på væggen med de yndigste tegninger (og ord af Mabel Lucie Attwell). Jeg havde også børnetallerkner med Peter Kanin-tegninger, og begge dele havde jeg fået af min engelske familie. Først da vi tømte min fars hus, tog jeg det lille rim ned fra væggen:

Please remember don’t forget
never leave the bathroom wet
nor leave the soap still in the water
that’s a thing we never oughter

nor leave the towels about the floor
nor keep the bath an hour or more
when other folks are wanting one
please don’t forget – it isn’t done.

Beatrix Potter (1866-1943) var en britisk børnebogsforfatter og -illustrator. Hendes mest kendte figur er Peter Rabbit eller på dansk Peter Kanin.