lørdag, februar 09, 2019

God motion

Hvad gør du for at få motion hver dag?

Jeg går ture og bruger mit mavehjul fra Trojan - et ab wheel. Det fandt jeg i en genbrugsforretning for et par år siden. Ved at bruge mavehjulet får man trænet mavemuskler, lænd, ben, øvre ryg, arme og skuldre.

Jeg er meget glad for havearbejde, men det er jo ikke sæson lige nu. Jeg holder af at bruge et par timer på at luge, beskære og passe blomster flere dage om ugen. Vores have er på 1650 kvadratmeter, og cirka en fjerdedel er græsplæne – der er en på hver side af huset. Græsset bliver slået på gammeldaws maner med rugbrødsmotor. Vi har haft både en motorplæneklipper og en elektrisk, men efter svigermor fik kappet en halv finger af i sin elplæneklipper, valgte vi rugbrødsmotoren. Og det har vi aldrig fortrudt – det giver nemlig god motion.

Som ung gik jeg til udspring i Frederiksberg Svømmehal i flere sæsoner og elskede det. Men jeg må nok se i øjnene, at det ikke lige er det, der trækker mere.

Billederne er fra Asserbo Slotsruin, som blev bygget af biskop Absalon i 1100-tallets sidste halvdel.