søndag, marts 31, 2019

Sommertid og en tur til Fyn

Jeg har stillet vores ure til sommertid, men hvor jeg dog glæder mig til, at det formentlig snart er slut med det.

Vi har været en tur på Vestfyn og besøgt gode venner. Vejret var utroligt smukt, og overalt i landskabet var der blomstrende mirabel. Sidste sommer købte vores venner et hus i Veflinge - en by jeg aldrig havde hørt om før. De holdt et brag af et bryllup i september, selv om de ikke er unge mere. Fik solgt huset herovre og skaffet sig nye job på ingen tid. Billederne herunder er fra Bogense, hvor vi gik tur og beundrede de velholdte gamle huse.

At bo lidt væk fra større byer giver en særlig ro. Da vi selv flyttede herop til Halsnæs i Nordsjælland, lagde jeg mærke til, at alle hilser på hinanden, når de går tur. Det gjorde man ikke i Allerød, hvor vi boede før.

Der er meget at se og opleve på Fyn, men det nåede vi ikke denne gang. Jeg ville gerne have været gennem Jullerup, hvor min mormor voksede op - og gerne have genset H.C. Andersens barndomshjem, Johannes Larsens smukke museum og oplevet Den Fynske Landsby.