søndag, april 07, 2019

Forårssøndag, haven og på marked

Noget af det dejlige ved denne tid er at opdage, at fuglene synger hver dag, og at der nu også er sommerfugle og humlebier. Jeg har to bøger om sommerfugle, men det er virkelig svært at bestemme arter. I går så jeg en meget stor og varmt gul sommerfugl.

Nu lyser havens gule forsythia så smukt op, og fuglene bygger reder!

I dag har jeg været med Bella på loppemarked i Charlottenlund. Vi gik gennem Forstbotanisk Have, hvor der er anemoner og flere rododendronbuske i blomst. Det gav en masse at snakke om. Jeg bruger åbenbart et mere gammeldags sprog, end Isabella gør, og hun var ved at dø af grin, da jeg brugte udtrykket, at noget flasker sig. Hun spurgte til, hvordan alting var, da jeg var barn, og om det var bedre at leve dengang. Det fik vi en lang og rigtig god snak ud af :-)