onsdag, april 29, 2020

Hvad gør I andre?

Jeg tænker på, om det er for tidligt at gå til tandlæge og få et almindeligt halvårligt eftersyn.  Tør I andre gøre det allerede? Da jeg ringede til min tandlæge, sagde klinikassistenten, at mange ikke tør gå til tandlæge på grund af angst for coronavirus. Det har virkelig givet mig noget at tænke over. Bør man mon udskyde besøge nogle måneder? Jeg vil meget gerne høre, hvad I andre vælger at gøre.

Vi har haft en gartner til at fælde en enormt stor laurbærkirsebær, og jeg er fuld af beundring over, at hun kunne gøre det uden at noget af det omkringstående er beskadiget.  Hun var utroligt omhyggelig og passede på, at de tunge grene ikke røg ned og ødelagde mine gamle rododendronbuske, som jeg er meget øm om. Det var en mere omsorgfuld gartner end de mænd, der har været her tidligere. Ikke ét eneste blad er blevet beskadiget.   Nu kan man på billedet nederst se vores carport - før stod der her i midten en seks (!) meter høj laurbærkirsebær og tog lyset fra mine rododendronbuske.  

Jeg kom til at tænke på, at Kierkegaard har skrevet om glæden ved gentagelsen. Den har jeg nemlig - jeg elsker fx at besøge de samme steder mange gange om året, Og i går blev det en gentagelse af besøget på Nivaagaard for at kigge på rododendronblomster. Der er mange buske, der er sprunget helt ud nu, og det var så smukt at se! Bagefter gik vi igen ud til fuglereservatet ved Øresund. Det øverste billede er fra rododendronparken.