søndag, maj 24, 2020

Blomsterbad i Sofiero Slotspark

Vi har været en tur i Sofiero Slotspark lidt nord for Helsingborg. Jeg var nervøs for, om man kan rejse til Sverige, når Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser. Vi vovede forsøget, og det gik godt! Jeg ville også gerne afprøve idéen med at gå til Sofiero fra færgehavnen. Der er ret præcist 5 kilometer, så vi fik gået 13 kilometer i alt i det fineste vejr, og det er vist nok det længste, jeg har prøvet at gå på få timer. Det tager en time og et kvarter at gå fra færgehavnen til Sofiero langs med vandet. Der er en lang og ret ny strandpromenade, hvor man kan kigge på skibe, havfugle og badegæster. Der er flere badeanstalter.

Jeg holder meget af Sofiero Slotspark. Den er især kendt for de meget gamle rododendronbuske, men der er mange andre blomster. Alt er arrangeret, så sammensætningen af farver er en fryd.

Man skal huske at have sit pas eller kørekort med! Vi havde mad og drikke med hjemmefra, og der er mange steder man kan sætte sig. Det er en udflugt, jeg virkelig kan anbefale.