mandag, maj 04, 2020

Bytur - og hvad hedder denne plante?

Vi var en tur i København i går og nød at vandre rundt i solskin. Vi var gennem Ørstedsparken, hvor folk sad i græsset og solede sig, og vi var i Kongens Have, i Nyhavn (som var næsten mennesketom), en del af Strøget og Fiolstræde. Det har jeg virkelig savnet! Det blev til 5,3 kilometers travetur, og jeg fik taget en masse billeder. Vi fik kaffe fra den hyggelige café, der ligger i Ørstedsparken - den har jeg aldrig før lagt mærke til. Der var gæs og gæslinger, udsprungne syrener og denne yndige plante, som jeg ikke kender. Ved I, hvad den hedder?

Det kom helt bag på mig, at Botanisk Have holder lukket i denne tid. Når jeg så Ørstedsparken og de mange, mange mennesker gav det ikke rigtigt nogen mening. Men der var altså lukket på grund af faren for coronavirus.

Vi var i bil - det tager for lang tid at køre med tog her fra Halsnæs, og det ville også udsætte os for smitte.