tirsdag, november 24, 2020

Juleborde hos Royal Copenhagen

Traditionen tro har Royal Copenhagen igen i år invitereret kendte mennesker til at dække et overdådigt julebord i den smukke butik på Amagertorv 6 i København. Jeg så på Facebook, at Peter Mygind er en af dem, og det fik jeg lyst til at opleve.

I år er det sæson nummer 57, men jeg er først begyndt at se julebordene i de senere år, og det har altid været sjovt og utroligt flot. Royal Copenhagen er jo overdådigt.

Jeg spurgte min hjertenskær, om han havde lyst til at tage med ind og se udstillingen, og det gjorde vi i går. Det er bare så smukt!

Temaet i år er nærvær og julebordene er dækket af restauratør Adam Aamann, skuespiller Peter Mygind, sanger Lis Sørensen, iværksætter og tidligere tv-vært Andrea Elisabeth Rudolph og journalist Ida Wohlert. Det er der kommet meget forskellige juleborde ud af. Med udgangspunkt i det berømte porcelæn er målet hvert år at skabe personlige juleborde. Billedet øverst er Lis Sørensens julebord. Herunder er det Adam Aamanns, Andrea Elisabeth Rudolphs, Ida Wohlerts og til sidst Peter Myginds bord. Jeg faldt også i svime over de skønne ting fra Flora Danica, som i år har 230 års jubilæum.