onsdag, november 04, 2020

Man må sno sig - og et kup

Verden er jo af lave med både corona og en skør præsident i USA. Man må gøre, hvad man kan for at holde modet oppe og finde alle de glæder, man kan. Her er et kig ud ad mit køkkenvindue.

Noget, der giver mig glæde, er møderne med vores oplevelsesgruppe.  Vi mødes hver anden måned til en kulturel oplevelse og en fælles frokost. Men i denne tid gælder det om at sno sig for at undgå at udsætte sig for coronasmitte, og vi har aftalt en picnic i Dyrehaven. At mødes udendørs giver i hvert fald langt  mindre risiko for smitte. Et udendørs møde i november kræver dog lidt planlægning af påklædningen, som skal kunne klare lidt af hvert.  

Jeg er jo en genbrugshaj og elsker simpelthen at finde gode ting til næsten ingen penge. Forleden dag gjorde jeg et kup i Kirkens Korshær, en dunfrakke fra Bark of Sweden til den rimelige pris af 59 kr. Sådan noget morer mig meget mere, end hvis jeg havde købt den til fuld pris, som er et sted mellem 3.000 og 3.500.