tirsdag, september 30, 2008

Nyt tv-program

I Politiken i går kunne man læse, at TV2 og Ninka-Bernadette Mauritson fra 'Kernesund familie' søger familier med autistisk/ADHD-barn til forvandlings-projekt. TV2 går i gang med en dokumentarserie, hvor fire familier i et år skal leve efter særlige kostråd og livsstilsanvisninger for at se, om det kan forbedre tilstanden og livskvaliteten for børn med adfærdsforstyrrelser og deres familier. Men Autismeforeningens formand Morten Carlsson er bestyrtet og overvejer at lægge sag an mod Ninka for kvaksalveri.

Jeg føler mig sikker på, at man kan bedre livet for visse autister og for alle med ADHD – at kosten betyder langt mere, end lægerne tror og ved. Omega3-tilskud og en kost uden sukker har fx vist sig at gøre ADHD-børn roligere. Jeg kommer til at tænke på den alternative behandler og fysioterapeut Lis Andersen, der i 1968 fik en dom efter at have givet mennesker et mineraltilskud.

Hvis I har lyst til at give jeres mening til kende, er I velkomne, men jeg vil ikke blande mig, da jeg ved, at det er et emne, der kan få sindene i kog.

I dag skal jeg være med ved en visitation hos min far. Mit store håb er, at han får et nødkald, men jeg ved også, at kommunen er benhård i bedømmelsen af, hvem de vil give sådan et. Det er sandelig ikke nemt at være 86, bo alene langt fra sine børn og fejle mange alvorlige ting.