torsdag, august 26, 2010

En ung Madame

Madame
Når det øsregner, kan man jo lige så godt få noget fornuftigt fra hånden, og jeg nyder at gå og rydde op. I bunkerne dukkede dette sjove billede op af mig som ung lydtekniker, der er ved at lave et radioprogram sammen med en journalist. Se de gammeldags telefoner på væggen og de lodretstående båndoptagere. Dem var der fire af ved siden af hinanden, og var man rigtig smart, kunne kan nå dem alle sammen, så man ikke behøvede at klippe ret meget, men kunne lave ’samtidig opstart’ af to på én gang. En af mine kolleger kunne starte den bageste båndoptager med foden! I det lille krydsfelt på væggen bagved kunne man koble ekkorum til eller linjer fra andre studier fx i et andet land. Foran mig er det en af to enorme grammofoner, der fyldte et helt bord ud. Men det var kram, der aldrig gik i stykker.

Nu er lydteknikere stort set en saga blot, og journalister må klare sig med høflig selvbetjening. Billedet stammer fra et ugeblad, men jeg har desværre glemt at skrive hvilket ...