fredag, august 13, 2010

To ting jeg glæder mig til

Solnedgang
Jeg er blevet inviteret til en rund fødselsdag på M/S Sagafjord – skibet der sejler i Roskilde fjord, og hvor man spiser et lækkert måltid, mens man ser solen gå ned. Jeg har hørt så meget godt om oplevelsen og glæder mig.

Og endnu en oplevelse ser jeg frem til, nemlig høstmarkedet på Fuglebjerggard – Camilla Plums gård der ligger mellem Helsinge og Græsted. Lørdag den 4. og søndag den 5. september fra kl. 10-17 er der boder, planter, madvarer, ideer, demonstrationer, oplæg, foredrag og inspiration.

På hjemmesiden kan man blandt andet læse om hjemmebagte kager og kaffe, øl, hjemmelavede safter, the og grillede frankfurtere. Som noget nyt er der en saml-selv-madkurv, som man kan sammensætte efter eget valg med brød, grøntsager, frugt, oliven, ost, pølse, tapenader og pestoer. Men man kan også komme med sin egen madkurv. Gårdens børn bager vafler, og bageriet laver brunsvigere, fødselsdagsboller, muffins, surdejsbrød, baguettes, grovbrød, rugbrød, italienske brød, brød med krydderurter m.m. Dyrene kan besøges, og man kan kigge på haverne, shoppe i gårdbutikken, snuse til krydderurter og stauder i planteskolen …

Ja, jeg ved godt, hvad jeg skal i den weekend :-)