tirsdag, august 24, 2010

Mobiltelefoner på restaurant

Rønnebær
Jeg ved godt, at emnet mobiltelefonsnak efterhånden er fortærsket, men jeg kan ikke nære mig, og nu er du advaret! Da vi var ude at spise forleden dag, ringede mobiltelefonerne lystigt under hele vores måltid, og det var ikke vores telefoner. Normalt nyder jeg stille stunder i en restaurant, men tre kvinder og en mand havde valgt at bruge restauranten som deres private dagligstue og telefonerede uafbrudt. Og det var ikke teenagere, men modne mennesker, der ingen hæmninger havde.

Jeg indrømmer, at jeg er ekstremt puritansk, hvad mobiltelefoner angår, og jeg ejer kun et eksemplar for det tilfælde, at jeg skulle løbe tør for benzin eller blive kidnappet og sat af midt i Sahara. Så måske er jeg for stramtandet.

Men hvor går grænsen for, hvad man kan udsætte sine omgivelser for af private telefonsamtaler, når man er på restaurant?