tirsdag, februar 19, 2013

Stiklinger


For 5 år siden fik en stikling af en køn, lilla plante, da min moster flyttede hjem til Danmark. Hun havde boet i Spanien i 10 år - og tradescantiaen står nu i min entré og blomstrer med de yndigste lyslilla blomster. En af mine hobbyer er at tage stiklinger og få dem til at slå rødder. Jeg har fx lavet en ny plante af en guldranke, som min mor havde i min ungdom, og som snoede sig hele vejen rundt i mine forældres stue.

Nu håber jeg at kunne give Bella glæden ved planter, lige som jeg har smittet hende med min interesse for dyr og for at fotografere :-)

Det er sjældent, jeg køber nye potteplanter – normalt har jeg dem i årevis, tager stiklinger og laver nye planter selv. Elsker at se noget gro og gerne stiklinger, jeg har ’lånt’ fremmede steder.


I haven har jeg tradescantia i mange farver ...